fbpx

Podcast GHPP 11: Jak Zbudować Skuteczny LEAD MAGNET + 12 przykładów

SŁUCHAJ TEGO ODCINKA NA SWOJEJ ULUBIONEJ PLATFORMIE

W najnowszym odcinku podcastu Growth Hacking Po Polsku przygotowałem dla Was temat Lead Magnetów. 

Dowiesz się w nim czym jest lead magnet, jak stworzyć go skutecznie dla własnej firmy a także poznasz 12 interesujących przykładów/inspiracji na Lead Magnety! 

Linki do narzędzi wymienianych w odcinku znjadziesz jak zawsze w bonusach! 🙂

Transkrypcja podcastu:

Cześć, z tej strony Mateusz Wyciślik a Ty słuchasz jedenastego odcinka podcastu Growth Hacking Po Polsku w którym opowiadam jak w sposób skuteczny i skalowalny rozwijać swoją sprzedaż i marketing online. A dzisiaj kolejny ciekawy temat myślę, będziemy rozmawiać o lead magnetach, czym jest lead magnet, jak wybrać odpowiedni lead magnet i na końcu też pokażę Wam dwanaście przykładów lead magnetów, które możecie wykorzystać na swoich stronach internetowych czy w swoich działaniach marketingowych.

Na start jeżeli jeszcze nie słyszeliście nigdy o pojęciu lead magnet no to czym to w ogóle jest. Jak sama nazwa może wskazywać lead magnet to jest taki element, który niczym magnes ma przyciągnąć leady do Waszej oferty, do Waszej firmy, do Waszej bazy mailowej i tak dalej czyli po prostu taka marchewka, która ma skłaniać Waszych potencjalnych klientów do tego żeby stali się leadem w Waszym lejku sprzedażowym. Nawet jeśli do tej pory nie słyszeliście o pojęciu lead magnetów no to jestem przekonany, że już wiele raz z nich skorzystaliście i widzieliście setki jeżeli nie tysiące lead magnetów korzystając po prostu z sieci no bo jest to nieodłączny element marketingu internetowego no a jest nieodłącznym elementem dlatego, że jest po prostu skuteczny. I dzisiaj powiem Wam jak stworzyć taki skuteczny lead magnet i jak go wykorzystać prawidłowo we własnej firmie. 

Aby zobrazować temat na przykładzie jeżeli słuchaliście dziesiątego odcinka podcastu Growth Hacking Po Polsku no to tam właśnie był on połączony z lead magnetem, konkretnie mówiłem tam o strategiach growth hackingowych dwóch dużych marek no i jeżeli byliście na stronie mojej mateuszwyciślik.pl i na konkretnie zakładce z tym właśnie odcinkiem dziesiątym no to tam mogliście się zapisać na listę mailową i automatycznie dostaliście dzień po dniu dwa kolejne przykłady i lekcje, które z tych przykładów mogliście wyciągnąć i zastosować w własnym biznesie. Nie przedłużając więc wiemy czym jest lead magnet, teraz zajmijmy się tym jak stworzyć skuteczny lead magnet, który będzie przyciągał leady do Waszej oferty, leady do Waszej firmy. Okej, a więc po pierwsze aby stworzyć dobry lead magnet no to najważniejsza moim zdaniem kwestia to jest zastanowienie się w ogóle kim jest nasz klient i na jakim etapie rozwiązywania swojego problemu się znajduje. Ten nasz lead magnet musi wnosić pewną wartość do jego życia, do tego czego on szuka, czego potrzebuje i tak dalej no i ta wartość musi być właśnie dopasowana do jego jakiegoś tam czy to cyklu zakupowego, czy cyklu rozwiązywania danego problemu. I ogólnie wartość jest tutaj słowem kluczem ponieważ no jak z każdym innym elementem marketingu tak samo z lead magnetami my jako odbiorcy się do nich przyzwyczajamy i uodparniamy. Teraz tych lead magnetów jest znacznie więcej, są w różnych formatach, kiedyś wystarczyło pewnie że w ogóle mieliśmy jakikolwiek lead magnet i oferowaliśmy nie wiem ebooka z czymkolwiek co jest powiązane z naszą branżą i to wystarczało żeby nasze statystyki były bardzo wysokie jeżeli chodzi o konwersję z tych lead magnetów natomiast dzisiaj to nie wystarcza tak, mamy bardzo dużo tego typu ofert i chcemy je w pewien sposób selekcjonować dlatego musimy trafić z wartością w to na jakim etapie klient się znajduje i jaki ma konkretnie problem, zaraz jeszcze powiem o tym w kolejnych punktach. 

Punkt drugi, tworzenia dobrego lead magnetu to trzymaj się zasady kiss czyli keep it simple stupid czyli twórz produkty bardzo proste w tym przypadku to przyswojenia, łatwe w konsumpcji szczególnie gdy twój lead magnet jest na bardzo wczesnym etapie lejka sprzedaży, podejmowania decyzji czyli na przykład nie wiem jest to pop up, który uruchamia się przy próbie opuszczenia strony na której ktoś był po raz pierwszy w swoim życiu. Nie możesz tutaj zastosować zbyt skomplikowanego lead magnetu bo po prostu ten klient go nie przyswoi bardzo często. Ogólnie trend jest taki, że nie przyswajamy długich tekstów, nie przyswajamy jakichś rozbudowanych materiałów, raczej trzymałbym się zasady żeby lead magnet dawał możliwie jak najwięcej wartości w możliwie jak najłatwiejszym do przyswojenia informacja. Raczej bardzo krótkim, raczej interaktywnym na ile jest to możliwe i po prostu żeby ten odbiorca nie musiał wkładać bardzo dużo wysiłku w to żeby ten lead magnet rzeczywiście wykorzystać i skonsumować. To co jest istotne w takim kontekście sprzedażowym jeżeli mówimy o lead magnecie to właśnie jest fakt żeby szybko móc wdrożyć to co my w tym lead magnecie prezentujemy. Czyli jeżeli jest to jakaś wiedza rozwiązująca konkretny problem to naszym celem jako marketerów, jako sprzedawców powinno być to żeby odbiorca mógł tą wiedzę wdrożyć od razu, żeby to nie było zbyt skomplikowane i trwało tygodniami czy miesiącami tylko żeby mógł jedną, prostą rzecz na przykład wdrożyć od razu w swój biznes i móc ją wykorzystać, móc zobaczyć z tego efekty. Dlatego ta zasada żeby utrzymać ten produkt w prostej do przyswojenia formie tutaj bardzo mocno się z tym łączy i można to wykorzystać. 

Punkt trzeci to ścisłe powiązanie lead magnetu z Twoim biznesem. Bardzo często widzę takie dziwne lead magnety, które okej są fajne, skuteczne być może ale one trafiają tak naprawdę do każdego czyli rozwiązują w ogóle jakieś problemy, odpowiadają na pytania, które nijak nie są związane z profilem działalności tej firmy. No i teraz mamy sytuację gdzie trafiają do nas osoby, których my w ogóle nie chcemy jako lead tak bo te osoby po prostu nie są zainteresowane tym co robimy więc no ja myślę, że powinniśmy iść wąsko, rozwiązywać bardzo konkretne problemy bo celem nie jest o czym jeszcze powiem w podsumowaniu, celem nie jest pozyskanie leada tylko celem jest pozyskanie osoby, którą przeprowadzimy w tym naszym procesie sprzedaży trochę dalej. Dlatego lead magnet powinien rozwiązywać problemy, odpowiadać na pytania, które są zbieżne z naszym profilem działalności. 

Jak wybrać perfekcyjny temat? No najlepiej sprawdzić czego szukają Twoi użytkownicy czy to na twojej stronie czy w google czy sprawdzić, które nasze wpisy blogowe są popularne albo które wpisy czy filmy na youtubie i tak dalej są popularne u naszej konkurencji bo to zazwyczaj będzie to czego ci ludzie szukają, możecie przejrzeć komentarze pod tego typu materiałami, tam zazwyczaj ludzie dopytują o coś czego nie rozumieją, o coś co warto jeszcze wyjaśnić, o coś co warto rozszerzyć dany materiał także trzymajcie się swojej usługi jakby niech lead magnet będzie takim pierwszym etapem i wprowadzeniem do głównej usługi czy głównego produktu, który oferujecie później waszym klientom. I jak mamy już dobry lead magnet, który jest wartościowy, które jest związany z naszym biznesem natomiast częstym problemem który też widzę jest to, że po prostu te lead magnety są przedstawione albo w nieatrakcyjny sposób albo gdzieś są mocno zakamuflowane tak że trudno do nich dotrzeć i po prostu bardzo mała część ruchu, który generujemy internetowo w ogóle wie o tym lead magnecie i jest w stanie z niego skorzystać. 

Dlatego punkt czwarty, zadbaj o prezencję, zadbaj o copywritting danego lead magnetu tak żeby po prostu on był atrakcyjny zanim zdecydujemy się na ten lead magnet. Zadbajmy o odpowiedni nagłówek, tutaj może nie będę tłumaczył tak jak tworzyć odpowiedni copywritting bo to pewnie temat na osobny odcinek natomiast no zadbajcie o to żeby to było atrakcyjne bo nawet jeżeli za Waszym lead magnetem stoi bardzo fajna, pożyteczna, wartościowa treść to jeżeli przedstawicie ją w nieodpowiedni sposób, słabo piszecie, w mało atrakcyjny sposób no to po prostu ta konwersja będzie znikoma, włożycie bardzo dużo pracy w stworzenie produktu z którego mało kto będzie korzystał. Więc myślę, że możecie się trzymać tutaj podobnej zasady jak przy pisaniu tekstów, żeby było osiemdziesiąt pracy włożyć w nagłówek a dwadzieścia procent pracy włożyć w resztę tekstu. Bo jeżeli ktoś się nie zainteresuje nagłówkiem to nie zainteresuje się też resztą tekstu i podobnie jest w przypadku lead magnetów. Okej, mamy takie podstawy jak zabrać się za stworzenie lead magnetu natomiast żeby lepiej tą wiedzę jakoś zobrazować to przygotowałem dla Was taką listę dwunastu przykładów lead magnetów i dwa słowa komentarza do każdego przykładu tak żebyście się mogli zorientować o czym ja tutaj mówiłem i jak tak naprawdę tworzyć te lead magnety i myślę, że słuchając o tych dwunastu przykładach też zainspirujecie się i od razu wybierzecie jeden, dwa może trzy formaty, które pasują do Waszego biznesu i urodzi się Wam myśl w głowie co możecie zrobić żeby to było wartościowe dla Waszych odbiorców. Także zaczynamy. 

Pierwszy przykład o którym chcę powiedzieć i których chyba jest najbardziej popularnym lead magnetem od dobrych dziesięciu czy piętnastu lat w internecie to jest bezpłatny ebook. I od razu Wam powiem moją personalną opinię i myślę, że to gdzieś tam ma odzwierciedlenie w liczbach i póki są takim formatem, który moim zdaniem jest obecnie już bało mało atrakcyjny. Być może pięć, dziesięć lat temu ebook to był świetny lead magnet natomiast obecnie moim zdaniem jest bardzo przeciętny bo nie mamy czasu żeby czytać dwudziestu, trzydziestu stronnicowe ebooki, które niespecjalnie wnoszą często wartość jeszcze w nasze życie i co jesteśmy w stanie zamknąć w znacznie bardziej interaktywnych formatach. Ja sam mam na moim dysku cloudowym takie cmentarzysko ebooków właśnie głównie z lead magnetów i nie tylko gdzie jest pewnie około stu ebooków do których nigdy nie dotarłem w większości albo przejrzałem je bardzo pobieżnie bo po prostu jest to forma mocno angażująca i mało taka zachęcająca do korzystania z niej. Więc jeżeli bardzo nie macie pomysłu na to jaki lead magnet wybrać no to ebook może być natomiast raczej polecałbym Wam pozostałe jedenaście formatów o których zaraz powiem. Drugi przykład do podcast, teraz słuchasz podcastu, więc znasz temat, myślę, że podcasty na pewno w przeciwieństwie do ebooków zyskują na popularności, ja na przykład bardzo lubię ten format z tego względu, że mogę go konsumować w trakcie robienia innych czynności, czy to jadąc samochodem, czy sprzątając no cokolwiek tak jakby łączycie dwie czynności, które nie specjalnie wymagają Waszej uwagi czy koncentracji i w tym czasie słuchacie podcastów dlatego moim zdaniem ten format będzie znacznie częściej konsumowany natomiast to co jest w nim bardzo fajne to fakt, że w przeciwieństwie gdzieś do tekstu pisanego na przykład czy właśnie ebooka no to podcast jednak wydaje mi się znacznie lepiej zbuduje wartość, znacznie lepiej zbuduje więź nawet taką emocjonalną nawet z Waszym klientem no bo jednak ktoś słucha Waszego głosu przez kilkanaście, kilkadziesiąt minut czy nawet więcej no i jakby Waszemu klientowi od razu wydaje się znacznie bardziej, że po prostu Was zna. Punktem trzecim jeżeli chodzi o przykłady tego jaki lead magnet możecie zrobić jest format wideo i tutaj sprawa jest bardzo podobna, co prawda no wideo wiadomo trochę bardziej nas angażuje jeżeli chcemy je oglądać a nie tylko słuchać natomiast też jest bardzo łatwo przyswajalne no i ten punkt gdzie klient poznaje nas jest jeszcze bardziej wyraźny no bo nie dość, że klient może Cię usłyszeć no to jeszcze może Cię zobaczyć, więc jest to coś naprawdę fajnego i myślę, że warto na te dwa formaty zamiast ebooka stawiać szczególnie, że wiecie kontent który macie w ebooku albo przygotowany pod ebooka możecie po prostu powiedzieć do mikrofonu albo po prostu opowiedzieć przed kamerą i nagle robi Wam się format znacznie bardziej atrakcyjny da Waszego odbiorcy, który jednocześnie znacznie lepiej będzie budował taką psychologiczną więź wręcz z Waszym klientem, również będzie tam skracał ten dystans i budował po prostu zaufanie. Czwartym przykładem o którym chciałem wspomnieć są kursy online, szkolenia online, które zyskują na popularności oczywiście zarówno jako lead magnety ale też jako kursy same w sobie, takie płatne produkty, natomiast jest to bardzo fajny lead magnet, tak naprawdę często będzie to połączenie tych trzech formatów o których mówiłem wcześniej czyli właśnie jakieś formy dźwiękowej, jakieś formy wideo, jakieś formy tekstowej tak naprawdę no często też to będzie kwestia nazewnictwa no bo jeżeli mamy nawet jedno wideo stworzone jako lead magnet, które trwa godzinę i przy tablicy coś tłumaczymy naszemu tablicy to równie dobrze możemy nazwać to kursem. Jak wykorzystać taki kurs jako lead magnet? Powiedzmy, że jesteś dietetykiem, masz wpis blogowy o tym jak działa efekt jojo i wpis ten generuje ruch organiczny czyli od osób, które już podjęły jakąś inicjatywę by rozwiązać swój problem i zaczęły tego szukać w wyszukiwarce możesz do takich osób dołożyć właśnie lead magnet w postaci małego kursu o powiedzmy dziesięciu zasadach żywienia, które pomogą Ci uniknąć efektu jojo czyli taki lead magnet kursowy, który łączymy z bardzo precyzyjnym tematem i odpowiadamy na bardzo precyzyjne potrzeby odbiorców. 

Piątym przykładem lead magnetu, który często jest dosyć prosty do stworzenia też ale bardzo wartościowy może być dla Waszego odbiorcy to jest lista narzędzi. Lista narzędzi, które na przykład pomagają w osiągnięciu jakiegoś celu związanego oczywiście z Waszym produktem z Waszą branżą. Mowa tutaj oczywiście o narzędziach onlineowych zazwyczaj, ale możecie to śmiało też przetransferować na jakieś tematy offlineowe i na przykład prezentować nie wiem dziesięć rzeczy, które są potrzebne do założenia domowego ogrodu bo macie sklep z akcesoriami tak czy coś takiego. Także lista narzędzi jako punkt piąty. 

Punkt szósty, materiały dodatkowe. To zebrałem jako jeden cały punkt i tutaj mogą być zarówno prezentacje, robimy prezentacje na przykład w nie wiem formie live i lead magnetem jest to, że jeżeli chcesz tą prezentację no to tutaj masz linka, wpisz imię, wpisz email i dostaniesz prezentację, którą widziałeś przed chwilą. Mogą to być rozszerzenia tematu, ja na przykład ten lead magnet, taki rozszerzający temat zastosowałem w dziesiątym odcinku podcastu gdzie mówiłem o tym jak paypal i airbnb stosują growth hacking i jak mały biznes może skorzystać z tych lekcji natomiast dwa kolejne przykłady nie zmieściły się w tym odcinku, więc są dostępne tylko dla osób, które właśnie zapiszą się na listę pod tym dziesiątym odcinkiem podcastu na mojej stronie internetowej, dostają dwa kolejne przykłady na maila tak czyli jakby takie rozszerzenie tego tematu, który w całości nie zmieścił się w odcinku podcastu. 

Na miejscu siódmym jest newsletter sam w sobie. Często jakby lead magnet właśnie prowadzi do tego żeby ktoś dołączył do naszej bazy newsletterowej czyli dajemy mu coś dodatkowego żeby on w ogóle się zapisał natomiast trzeba pamiętać, że newsletter sam w sobie też może być lead magnetem. Kwestia tutaj jest taka żeby ten newsletter był odpowiedniej, dawał po prostu odpowiednią wartość. Dajmy na to, że masz bardzo specjalistyczną wiedzę na przykład o inwestowaniu na giełdzie, więc jeżeli Twój newsletter obiecuje, że regularnie otrzymasz informację o tym w co warto inwestować i na co uważać no to nie potrzebujesz tak naprawdę więcej do szczęścia tak, nie potrzebujesz dodatkowych lead magnetów bo dajesz tutaj odpowiednio dużą wartość żeby prawdopodobnie duża część Twoich czytelników, która jest zainteresowana inwestowaniem na giełdzie po prostu do tego newslettera dołączyła. Natomiast tutaj znowu kłania się ten czwarty punkt z pierwszej części podcastu czyli prezentacja tej Twojej oferty, tej Twojej wartości, którą dajesz po tym gdy ktoś zostawi swoje dane. Więc skomunikuj dobrze, że na przykład dwa razy w tygodniu dostaniesz świeże informacje o tym w co warto inwestować albo na co warto uważać na giełdzie takiej i takiej. 

Ósmy przykład to kalkulatory. Ja bardzo lubię kalkulatory jeżeli chodzi o lead magnety bo one są po prostu fajne, ciekawe i wartościowe. Myślę, że widzieliście już ten model kalkulatorowy jako lead magnet jeżeli na przykład szukaliście kiedyś kredytu, jakiś usług finansowych i tak dalej czy ubezpieczeniowych, tam często właśnie banki, pośrednicy stosują w ostatnich latach kalkulatory jako taki swój lead magnet. No działa to tak, że wyliczamy pewne rzeczy na przykład ratę kredytu i to jest powiązane z lead magnetem, czyli zostaw nam dane to zadzwonimy do Ciebie, nasz konsultant zadzwoni do Ciebie i przedstawi Ci najlepszą ofertę na ten kredyt, nawet lepszą niż w tym kalkulatorze. Także kalkulatory są bardzo fajne bo wnoszą pewną wartość już na starcie, jeszcze zanim tak naprawdę zostawimy swoje dane bo w tym przykładzie możemy się dowiedzieć ile w ogóle mniej więcej kosztuje taka rata i od razu mamy płynne przejście do kwestii sprzedażowych tak naprawdę więc ten lejek też mocno skracamy sobie. Kalkulatory to jest fajna rzecz nie tylko oczywiście w branży finansowej tak, możecie nie wiem zrobić to w prawie każdej branży, no może nie w prawie każdej ale w bardzo wielu branżach, jeżeli robicie jakieś usługi be to be no to przelicz ile możesz zaoszczędzić, przelicz ile możesz zarobić, zobacz ile to może kosztować i tak dalej także no te kalkulatory to jest taka opcja mocno uniwersalna, trzeba tylko trochę kreatywności. Dodam jeszcze, że są rozwiązania gotowe, nie musicie tutaj programować zbyt wiele żeby mieć swój kalkulator na swojej stronie internetowej. Ja w zakładce bonusy czyli na metuszwyciślik.pl/bonusy wrzucę Wam właśnie linki do tego typu narzędzi, które pomogą Wam stworzyć kalkulatory. 

Punkt dziewiąty, dziewiąty przykład lead magnetu to quizy. Zrobione w dobry sposób quizy nie tylko pozwalają Wam na generowanie leadów ale także jest to super sposób żeby dostarczyć Wam wielu informacji kim Wasz klient jest, czego Wasz klient oczekuje od Waszych produktów no i żeby lepiej tworzyć tak naprawdę persony Waszych klientów na podstawie informacji zwrotnej z rynków często w dużych ilościach a nie tylko na podstawie tego co Wam się wydaje. Więc quizy to jest fajna sprawa o ile oczywiście dobrze ułożycie sobie pytania, ten proces tak żeby to było wartościowe. Aby zobrazować Wam trochę ten temat ja kiedyś robiłem taki quiz dla branży deweloperskich znaczy może nie ja ale gdzieś tam projektowałem ten quiz i działało to w ten sposób, mieliśmy domy modułowe no i klient mógł sobie zrobić właśnie taki quiz gdzie tam odpowiadał jaki ma budżet na ten dom, jak daleko się znajduje, czy ma już w ogóle działkę, jaki chce mieć ten dom, jak duży, ile pokoi, kto ma w nim mieszkać, jakie ma potrzeby i tak dalej i jakby na tej podstawie system automatycznie dobierał odpowiedni projekt dla danego odbiorcy no i ten odbiorca mógł sobie umówić rozmowę z konsultantem o tym projekcie albo przejrzeć podobne projekty także no taki bardzo prosty quiz ale jak widzicie od razu wnosił dla klienta pewną wartość no i dla firmy też wnosił bardzo dużą wartość bo wiedzieliśmy bardzo dokładnie kto odwiedza naszą firmę tak, kto odwiedza naszą stronę i czego szuka, czy szuka dużych domów czy ta osoba to jest nie wiem rodzina, która dopiero co startuje czy może to jest rodzina już z dwójką czy trójką dzieci i tak dalej, bardzo fajnie to później pomagało w dopasowaniu i przekazów reklamowych i tworzeniu grup odbiorców w ogóle pod te przekazy reklamowy. 

Przykładem dziesiątym będą webinary czyli takie zaproszenia na bezpłatne konferencje internetowe, pewne spotkaliście się z tym nie raz, nie dwa, jest to świetny sposób żeby angażować odbiorców ale także żeby wejść z nimi w interakcję taką na żywo, to jest coś myślę nie do przecenienia bo rozmawiamy jakby jesteśmy na żywo z naszymi klientami, potencjalnymi klientami, ci klienci mogą nam zadawać pytania, my możemy z tymi klientami rozmawiać, myślę, że są to opcje które warto wykorzystywać jeżeli macie taką możliwość i też może to być właśnie świetny lead magnet. Czyli przygotowujemy atrakcyjny temat takiej konferencji online gdzie wyjaśniamy pewien problem no i traktujemy właśnie tego typu konferencje jako lead magnet, co więcej możemy tutaj stworzyć takie dwa w jednym bo gdy nagramy taką konferencję no to później możemy zrobić lead magnet w postaci nagrania wideo tak czyli najpierw zapraszamy na wydarzenie, które odbędzie się na żywo ale gdy się odbędzie no to mamy gotowy materiał tak naprawdę żeby kontynuować nasz lead magnet w formie wideo a nie w formie konferencji online. 

Kolejnym, jedenastym już punktem może być case study czyli taka po prostu prezentacja drogi, którą przebyłeś z innymi klientem, drogi do sukcesu najczęściej czyli pokazujesz wyniki, rezultaty które udało się osiągnąć z kimś innym i to oczywiście często jest dostępne gdzieś od razu na stronie żeby klient mógł się z tym zapoznać i zainteresować się Twoją firmą żeby wiedział, że jesteś skuteczny, że wiesz co robisz natomiast czasami może być to forma lead magnetu szczególnie jeżeli mamy takie bardzo precyzyjne case study gdzie no podpowiadamy też pewne rozwiązania, podpowiadamy co zrobiliśmy, co działało dokładnie, co nie działało, jak to ustawiliśmy i tak dalej jakie po prostu rozwiązania, narzędzia wykorzystywaliśmy. Także jeżeli zrobicie fajne, wartościowe case study no to można to śmiało wykorzystać jako taki zamknięty materiał i użyć jako lead magnet. 

I punkt ostatni to vouchery, rabaty. Ja osobiście nie jestem fanem rabatowania cen natomiast taki lead magnet może i jest bardzo skuteczny w wielu branżach takich raczej mainstreamowych bym powiedział czyli tam gdzie sprzedajemy gotowe produkty, takie bardzo gotowe zamknięte usługi powiedzmy, że to jest bardzo częste w e commerce tak na pewno to widzieliście czyli wchodzimy na stronę i gdzieś tam mamy popup, który nam nie pozwala wyjść z tej strony, zaczekaj i odbierz na przykład darmową dostawę przy pierwszym zamówieniu albo właśnie dwadzieścia złotych zniżki gdy zapiszesz się na nasz newsletter także bardzo prosty lead magnet ale w wielu branżach właśnie takich mainstreamowych sprawdza się bardzo dobrze więc jeżeli działacie akurat w takiej branży to Wam mocno polecam, raczej nie polecam w branżach be to be, świadczymy usługi be to be i robimy odbierz sto złotych rabatu na naszą konsultację, która kosztuje normalnie tysiąc złotych, mocno to umniejsza Waszej wartości myślę i temu co oferujecie także w tym przypadku nie polecam bo też już widziałem tego typu zastosowania. Okej, tak naprawdę to tyle co przygotowałem dla Was na dziś. Mam nadzieję, że wiecie teraz jak stworzyć prosty ale skuteczny lead magnet no i że te dwanaście przykładów trochę zainspirowało Was do tego jaki format wybrać w Waszym biznesie, co będzie działać fajnie, co może niekoniecznie natomiast to co ja bym chciał żebyście zapamiętali po tym odcinku to fakt, że pozyskanie leada nie jest celem samym w sobie. Zastanówcie się przed tym tak naprawdę zanim stworzycie lead magnet co Wy z tym leadem chcecie dalej zrobić bo najgorsze co można zrobić pewnie to jest stworzenie super rozbudowanego lead magnetu, super opisanie go, zbieranie tych leadów z dużą skutecznością no i tak naprawdę po wysyłce tego lead magnetu nie mamy dalszego pomysłu co się dzieje dalej, jak tą ścieżkę klienta dalej poprowadzić no i ten lead sobie u nas leży przez lata, lata i nic się z nim ciekawego nie dzieje, czasem mu coś tam komunikujemy ale bez pomysłu jak przeprowadzić go do kolejnego etapu. 

Także przemyślcie sobie plan na to, z mojej strony na dzisiaj to już wszystko, pamiętajcie żeby subskrybować tego bloga na Youtubie, na Spotify w iTunes czy gdzie tam jeszcze słuchacie podcastów. Fajnie też, że pojawiają się komentarze z Waszej strony, fajnie, że pojawiają się recenzje tego podcastu no bo na pewno jest to z jednej strony motywujące z drugiej strony też widzę w którym kierunku powinienem rozwijać te odcinki żeby one były dla Was bardziej wartościowe także zachęcam Was do tego żeby to robić, ja staram się odpowiadać na wszystkie Wasze pytania zachęcam więc a na dzisiaj z mojej strony to już wszystko, pozdrawiam Was serdecznie i my słyszymy się za dwa tygodnie. Cześć.