fbpx

Podcast GHPP 16: Jak zwiększyć zasięg organiczny swoich postów na LinkedIn

W 16 odcinku podcastu Growth Hacking Po Polsku opowiadam o tym jak w kilku prostych krokach znacząco poprawić swoje zasięgi organiczne na LinkedIn (a w wielu przypadkach nawet osiągnąć efekty wirusowe). 

Od czego zależy zasięg organiczny na LinkedIn

Aby osiągać lepsze efekty organiczne na LinkedIn warto dobrze zrozumieć to jak działa algorytm tego serwisu. To właśnie ten algorytm zdecyduje czy i w jakiej skali warto promować Twój post serwując go na ścianach kolejnych użytkowników biznesowej społecznościówki. 

Jeśli ktoś mówi Ci, że zna algorytm LinkedIna w 100% to albo kłamie albo jest jednym z inżynierów tej marki (w tym przypadku gratuluję znajomych ;)). 

Niemniej jednak jest kilka czynników podstawowych czynników które mają wpływ na to jak duże zasięgi osiągnie Twój post na LinkedIn. 

Format wpisu – to czy zdecydujesz się na zdjęcie, wideo czy link odsyłający do strony trzeciej ma kolosalne znaczenie. LinkedIn promuje rzecz jasna w pierwszej kolejności swoje własne formaty. Kolejność jaką warto przyjąć to (moim zdaniem) od najlepszych formatów: wideo/live, grafika, artykuły linkedIn, SlideShare, linki zewnętrzne.

Reakcje na Twój wpis – kluczowe są pierwsze minuty po publikacji. Im więcej reakcji zaliczy Twój wpis w tym czasie, tym większa szansa, że rozniesie się znacznie lepiej. Warto skłaniać swoich odbiorców do komentowania i dyskusji pod naszym wpisem – to właśnie wartościowe komentarze mają szansę na zapewnienie nam sporych zasięgów. 

Twoja historia – jeśli wcześniej publikowałeś wartościowe treści na które użytkownicy reagowali chętnie, to możesz liczyć na znacznie lepsze zasięgi na start niż spamerzy traktujący LinkedIna jak tablicę ogłoszeń. 

Ok, tyle podstaw, a teraz zapraszam Cię do wysłuchania odcinka gdzie dowiesz się jak krok po kroku budować posty, które osiągną znacznie lepsze zasięgi (w pierwszej minucie podcastu jest chwilowy spadek jakości dźwięku – nie przejmuj się, po chwili wraca do normy ;)). 

 

Dobre nagłówki na LinkedIn

W odcinku podcastu obiecałem kilka inspiracji co do nagłówków. Oto 12 pomysłów jak zacząć swój wpis by wzbudzić zainteresowanie i zbudować na ich podstawie dalszą historię: 

„Trudno mi się do tego przyznać” 

„Nie mogłem sobie z tym poradzić” 

„Zakończyłem współpracę” 

„Muszę Wam o tym powiedzieć” 

„Musi być inne rozwiązanie” 

„Nie mogłem w to uwierzyć” 

„Straciłem X dni/godzin/lat”

„Wylali mnie” 

„Odszedłem”

„Zrobiłem to” 

„Zostałem wyśmiany”

„Gdybym tylko wiedział o tym wcześniej” 

 

Dołącz do GROWTHLETTERA
i co środę odbieraj

1 NARZĘDZIE + 1 TAKTYKĘ GROWTH HACKINGOWĄ 100% BEZPŁATNIE

Jeśli chcecie więcej treści w tym temacie to zerknijcie też do wpisu, który zainspirował mnie do stworzenia tego odcinka. Oczywiście to do czego Was zachęcam to testowanie, testowanie i jeszcze raz testowanie. 😉 Podzielcie się swoimi własnymi „hakami” na większe zasięgi organiczne.