fbpx

5 formatów wideo, które warto wykorzystać w biznesie [PODCAST #81]

skuteczne_formaty_wideo

Spis treści

Czas na 81 odcinek Growth Hacking Po Polsku. Prezentuję w nim 5 skutecznych formatów wideo, które moim zdaniem mogą przynieść wiele korzyści biznesowych. Opowiem również o tym, dlaczego w ogóle warto stosować format wideo w działaniach sprzedażowych.

Uważam, że rola materiałów wideo będzie z każdym rokiem coraz bardziej znacząca. Jednocześnie zdaję sobie sprawę z tego, że w wielu firmach wciąż spotykamy się z dość dużym oporem przed tworzeniem tego typu treści. Nie trzeba szukać daleko. Sam mam często wewnętrzną blokadę przed tworzeniem materiałów w tej formie, także doskonale rozumiem wszelkie obawy. Wiem natomiast jedno: warto się przełamywać. Dlaczego? O tym w dzisiejszym odcinku! 🙂

Zaczynamy!

🚀 Dlaczego warto tworzyć materiały wideo? 

Na początku zacznę od korzyści, by skutecznie zachęcić Was do tworzenia materiałów wideo. (Jeśli tego jeszcze nie robicie w ramach działań sprzedażowych!). Dostrzegam cztery główne korzyści stosowania materiałów wideo.

👉 Wideo skupia znacznie więcej uwagi Twojego odbiorcy

Podkreślałem to już wielokrotnie w tym podcaście. Prawdą jest, że zarówno filmy wideo, jak i formaty live’owe pozwalają na szybsze zbudowanie zaufania odbiorcy i skupiają jego większą uwagę. 

Wydaje się to dość oczywiste. Oddziałujemy na więcej niż jeden zmysł naszego odbiorcy. Jeśli ktoś nas zarówno widzi, jak i słyszy, a dodatkowo za pomocą materiału wideo jesteśmy w stanie przekazać emocje i wyrazić swoją osobowość, to droga do zaufania naszego odbiorcy jest znacznie krótsza.

Co ważne, wideo konsumuje się znacznie łatwiej niż tekst. Wielokrotnie powtarzałem już w tym podcaście, że moim zdaniem dzisiejszy marketing online to nieustanna walka o czas i uwagę naszego odbiorcy. 

👉 Duże możliwości redystrybucji treści wideo

Jeśli regularnie słuchacie mojego podcastu, wiecie zapewne, że jestem ogromnym fanem redystrybucji treści marketingowych. Sam (między innymi dla tego podcastu) mam zbudowany cały proces redystrybucji, w którym to nagrywam raz odcinek podcastu, a on później bardzo mocno pracuje na mój biznes w postaci kilkudziesięciu innych kawałków czy mniejszych treści. 

Opcje redystrybucji wideo są bardzo ciekawe ze względu na możliwość tworzenia krótszych formatów, które są teraz niezwykle popularne. Mam na myśli tutaj, chociażby format Instagram Reels, Tik-Toka czy YouTube Shorts. Uważam, że krótkie i lekkostrawne formaty wideo będą coraz mocniej promowane przez największe serwisy społecznościowe. 

Faktem jest, że ilość uwagi u naszych odbiorców zmniejsza się i chcą oni konsumować treści, które są lekkie i łatwe w odbiorze. 

👉 Dodatkowe możliwości reklamowe w porównaniu do formatu tekstowego

Mowa oczywiście o Tik Tok Ads czy YouTube Ads. Sam jestem fanem reklamy płatnej na YouTube. Uważam, że ma naprawdę duży potencjał reklamowy, a jednocześnie wiele firm z niego nie korzysta! To sprawia, że w wielu niszach reklama na YouTube ma znacznie mniejszą konkurencję w porównaniu, chociażby do reklamy na YouTube.

Jeżeli chcecie zgłębiać mocniej temat reklamy na YouTube, to na końcu tego podcastu pojawi się jeszcze jedna ciekawa informacja.

👉 Dodatkowe możliwości generowania ruchu organicznego

Mowa tutaj o YouTube, który jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Jednak to nie wszystko! 

Ostatnio dotarłem również do niezwykle ciekawej informacji. Mianowicie treści wideo mają 50* razy większą szansę na pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google w porównaniu do tekstowych treści blogowych.

Oczywiście ciężko jest w jakikolwiek sposób zweryfikować dokładność tych danych, natomiast nie ulega wątpliwości, że bardzo trudno przebić się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania w Google z formatem tekstowym. Jednocześnie, jeżeli przygotujecie format wideo i opublikujecie go na YouTubie, a następnie osadzicie go na swoim blogu, to może się okazać, że Wasza strona będzie pojawiała się na pierwszej stronie w Google znacznie mniejszym nakładem sił SEO.

Z mojej perspektywy korzyści jest naprawdę sporo i uważam, że może to być nawet game changer dla wielu biznesów, które nie są w stanie się przebić ze swoim marketingiem.

Ok! Lecimy w takim razie z 5 formatami, które obiecałem Wam na samym początku!

*Żródło

🚀  #1 Cold mailing z wykorzystaniem formatu wideo

Ten punkt dotyczy bardziej kontaktu B2B niż B2C. Jeżeli kojarzycie tematykę cold mailingu, to wiecie, że mówimy tutaj o tak zwanym “zimnym kontakcie”.

Sposób ten polega na kierowaniu maila do idealnego klienta bądź idealnego odbiorcy z wykorzystaniem formatu wideo. Szanse na to, że odbiorca zainteresuje tym, co my robimy bądź co mamy do przekazania, zwiększamy właśnie dzięki formatowi wideo.

Zauważcie, że głównym celem zimnego kontaktu jest kupienie czasu odbiorcy i przekonanie go do tego, że nasza firma robi coś naprawdę wartościowego. Nagrywając spersonalizowane wideo mamy znacznie większą szansę na to, że nasz potencjalny klient zainteresuje się naszą ofertą (w porównaniu chociażby do zwykłej wiadomości tekstowej). Oczywiście jest to zdecydowanie bardziej czasochłonny proces, ale z mojej perspektywy kilkukrotnie bardziej skuteczny. 

🚀  #2 Opinie zadowolonych klientów w formie wideo

Opinie w wersji wideo to Święty Graal i  bardzo skuteczny format (choć niestety dość ciężki do zdobycia). O social proof mówiłem już w tym odcinku podcastu. Mam nadzieję, że zdajecie sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywa społeczny dowód słuszności w naszych działaniach sprzedażowych. 

Jeżeli opinie klientów jesteśmy w stanie zebrać w formacie wideo to osiągamy efekt, o którym wspominałem już na samym początku tego podcastu. Skupiamy znacznie większą uwagę odbiorców, a także w prostszy sposób zdobywamy ich zaufanie. Ponadto mocniej oddziałujemy na ich emocje.

Całość nie jest prosta, dlatego warto wspierać się takimi pomocami jak to narzędzie

🚀  #3 Wywiady i treści tworzone z innymi autorami

To taktyka, która działa bardzo dobrze z co najmniej kilku powodów. 

👉 Po pierwsze, treści w formie rozmowy są zwykle ciekawe i bardzo atrakcyjne dla odbiorcy. To coś więcej niż tak zwana “gadająca głowa”, dzięki czemu w łatwiejszy sposóļ jesteśmy w stanie skupić uwagę odbiorcy.

👉 Po drugie, treści te tworzy się zwykle bardzo łatwo, ponieważ zwykle wystarczy podłączyć się z drugim rozmówcą on-line za pomocą konkretnego narzędzia.

Sprawdź np. narzędzie Melon.

Ponadto sama realizacja wywiadu wideo jest znacznie prostsza od nagrywania samego siebie i mówię to z własnego doświadczenia.

👉 Po trzecie, za każdym razem “kupujemy” również zasięgi naszego gościa, a tym samym zaufania jego odbiorców. 

Polecam zatem regularne nagrywanie takich materiałów wideo, ponieważ możecie trafić do odbiorcy, który zna Waszego rozmówcę, a niekoniecznie zna (jeszcze) Waszą firmę. Ponadto to moim zdaniem najłatwiejszy do zrealizowania format, który proponuję Wam w tym podcaście. 

🚀  #4 Dema produktowe

Dema produktowe to rodzaj wykorzystania formatu wideo jako narzędzia sprzedażowego. Czyli zamiast opisywać tekstowo nasz produkt, realizujemy na ten temat materiał wideo. 

Oczywiście musimy mieć świadomość tego, że nie jest to format, który będzie w stanie wykorzystać każda firma. Dema produktowe najłatwiej jest zrealizować w firmach softwarowych (np. za pomocą screencastów i zaprezentowania naszego software’u poprzez wyklikanie konkretnych możliwości). 

Na szczęście nie jest to jedyna opcja. Sam często tworzę również dema dla usług, czyli nagrywam wideo, na którym pokazuję to, jak wygląda konkretny proces, jakie przynosi efekty i jakie problemy rozwiązuje. Jeżeli jesteście w stanie zwizualizować korzyści w ramach swojej usługi bądź produktu, to warto robić to właśnie za pomocą formatu wideo. Oczywiście nie będzie to materiał, który zapewni Wam (sam w sobie) ogromne zasięgi, jednak znacząco wesprze Wasze działania sprzedażowe. 

🚀  #5 Reklamy PPC w wersji wideo

O korzyściach reklam PPC w wersji wideo wspominałem już na samym początku tego podcastu. Z pewnością pozyskanie klienta za pomocą takiego formatu reklam, będzie znacznie tańsze od formatu tekstowego. Ponadto takie reklamy będą się wyróżniały na tle konkurencji, a także będą skuteczniej budowały zaufanie u Waszych odbiorców. Dodatkowo otrzymujecie również możliwość pojawienia się w kanałach reklamowych, które wymagają formatu wideo. 

Z mojej perspektywy ogromną zaletą reklamy na YouTube jest mocne budowanie rozpoznawalności marki, a także jej zaufania. Przykładowo, jeśli ktoś zobaczy 50 razy na YouTube nasz materiał reklamowy, to z pewnością będzie już kojarzył to, kim jesteśmy i czym się zajmujemy. 

Zauważcie, że format wideo daje nam również dodatkowe możliwości w kontekście konfigurowania samych reklam. Przykładowo na Facebooku możemy zastosować remarketing na podstawie wcześniej promowanego wideo, który pozwala nam np. dotrzeć do osób, które obejrzały 75% Waszego materiału reklamowego. 

________________________________

Growth Hacking w Twojej firmie?

Zaplanuj przewidywalne wzrosty dzięki metodyce Growth Plan – umów bezpłatną konsultację i sprawdź, jak mogę Ci pomóc.  

👉  Dołącz do bezpłatnego Growthlettera.

Zbuduj i wdróż swój Growth Plan

Growth Plan to 12 obszarowa, autorska metodyka budowania wzrostów. Umów bezpłatną konsultację i sprawdź jak możesz budować wzrosty dzięki GP!

Sprawdź Growth Plan
Mateusz Wyciślik

Mateusz Wyciślik

Growth Hacker. Autor 12 obszarowej metodyki budowania wzrostów Growth Plan. Przedsiębiorca i autor podcastu Growth hacking po polsku.